Strona główna

niedziela, 12 marca 2017

Sałatkowy mix #1 - sałatka z kurczaka

Sałatkę z kurczaka uwielbiam, odkąd pierwszy raz spróbowałam jej na imprezie urodzinowej u dobrych przyjaciół naszej rodziny, którzy mieszkają w Opolu (serdecznie pozdrawiam!). Moja miłość do tego dania pogłębiła się, gdy w późniejszym czasie moja Mama przyrządziła tę potrawę w domu. Muszę przyznać, że była to najsmaczniejsza wersja tej sałatki, jaką kiedykolwiek jadłam, dlatego pod spodem zamieszczam bardzo zbliżony do niej przepis :)


Sałatka z kurczaka

Potrzebne produkty:
- ok. 300 g piersi z kurczaka
- papryka czerwona
- 2 duże pomidory (bądź kilkanaście czy więcej pomidorków koktajlowych)
- 1/2 łodygi selera naciowego
- sałata
- ząbek czosnku
- duża łyżka majonezu (opcjonalnie)
- pieprz
- szczypta soli

Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w kostkę, następnie dowolnie doprawiamy (ja oczywiście użyłam moje ulubione curry), a później smażymy go na patelni przez ok. 3/4 minuty z każdej strony. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do miski przeznaczonej na sałatkę. Pozostałe warzywa kroimy w kostkę i wraz z sałatą wrzucamy do naczynia. Następnie do miski przekładamy gotowego kurczaka i możemy dodać majonezu. Całość doprawiamy solą oraz pieprzem i mieszamy.

Moim zdaniem sałatka smakuje bardzo dobrze zarówno z, jak i bez majonezu.





Smacznego! :)

PS Post jest z dedykacją dla mojej Przyjaciółki, ponieważ obie uwielbiamy tę sałatkę i często ją wspólnie przyrządzamy <3

25 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie. Wieczorem będziemy próbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniam! Takie sałatki mają wzięcie zarówno na imprezie jak i przy niedzielnym obiedzie 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszości!:) Sałatka z kurczakiem to super pomysł na każdą okazję:) Kolację z ukochanym, czy wieczór ze znajomymi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam czytać i myślę sobie, kurdę mogłaby tego kurczaka zamarynować z curry, a tu bam sama wspomniałaś o tej przyprawie :) Ja robię bardzo podobną sałatkę tylko dodaje rodzynki, co fajnie przełamuje smak całego dania :) super przepis, prosty, ale pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że powiedziałaś o tych rodzynkach - będę musiała spróbować :D I cieszę się, że również inne osoby bardzo lubią curry :D

      Usuń
  5. Mogę jeść kurczaka w każdej postaci. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak samo jak ja, byleby był dobrze przygotowany :D

      Usuń
  6. Bardzo smaczna propozycja, u mnie również gości podobna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chociaż kurczak, to zupełnie nie moje klimaty, to powiem, że całość prezentuje się nadzwyczaj apetycznie! 😌😌😌

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie sałatki! Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, kolejny fajny przepis na sałatkę, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na sobotnia imprezke zaserwuje to cacko bo juz salatka gyros nam sie przejadla.Juz dostaje slinotoku...

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo apetyczna sałatka z kurczaka fajny przepis warto skorzystać mniam, mniam

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak chetnie wyprobuje, kocham kurczaki :) Salatki jadam na wczesna kolacje gdyz jestem na diecie. Prosze o wiecej takich przepisow. Zapraszam w wolnej chwili do siebie www.blingblingmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za pozostawienie komentarza! ;)