Strona główna

niedziela, 26 lutego 2017

Zielone smoothie i kremowy koktajl

Jeśli nie lubicie śniadań albo nie macie czasu, żeby je robić - teraz z pewnością się to zmieni! Dziś mam dla Was propozycję jak w prosty i szybki sposób przyrządzić przepyszne smoothie i koktajl, które dostarczą Wam dużo wartości odżywczych, energii na cały dzień, a także sporą dawkę optymizmu :)


ZIELONE SMOOTHIE

Składniki:
- jeden banan
- dwie sztuki kiwi
- ananas
- łyżeczka nasion chia
- woda (opcjonalnie i w dowolnych proporcjach)




Przygotowanie:
Owoce pokroić i wrzucić wraz z nasionami chia do jakiegoś pojemnika. Następnie zmiksować całość przy pomocy blendera. Jeśli konsystencja jest według Was zbyt gęsta, należy dolać wody (ja dodałam jedną szklankę).


  

Korzyści:
- banany przyczyniają się do obniżenia poziomu cholesterolu
- kiwi jest źródłem witaminy C - może się przyczyniać do poprawy odporności
- ananas jest źródłem manganu, żelaza i miedzi, czyli pierwiastków, które wspomagają kondycję kości
- nasiona chia zawierają błonnik, który daje uczucie sytości oraz przyczynia się do oczyszczania organizmu z toksyn


KREMOWY KOKTAJL


Składniki:
- jeden banan
- garść daktyli bez pestek
- garść orzechów laskowych
- 1,5 szklanki dowolnego mleka roślinnego (ja wybrałam mleko sojowe)
- kakao (opcjonalnie; 2 łyżki)



Przygotowanie:
Do pojemnika dodajemy pokrojonego banana, daktyle, orzechy laskowe (opcjonalnie kakao) i dolewamy mleka. Następnie całość dokładnie miksujemy przy pomocy blendera. 

Mnie bardziej smakuje wersja bez kakao :) Jeśli ktoś chce, może też oczywiście zrobić wersję bez banana.




Korzyści:
- banan - tak jak wyżej
- mleko sojowe, a właściwie soja, z której jest pozyskiwane, jest źródłem najzdrowszych nienasyconych kwasów tłuszczowych, zawiera witaminy z grupy B oraz dostarcza dużą ilość białka
- orzechy laskowe posiadają dość sporą ilość witaminy E, wapń i fosfor, które wzmacniają kości i zęby, zawierają również jednonienasycone kwasy tłuszczone, które pomagają w walce ze zbędnymi kilogramami
- daktyle są skarbnicą cukrów prostych, które dostarczają energii podczas intensywnego wysiłku, posiadają również przeciwutleniacze i liczne witaminy

*

Oczywiście tak jak ze wszystkim - w kuchni istnieje pełna dowolność, więc możecie eksperymentować i mieszać składniki do woli, aż sprawdzicie, która wersja Wam najbardziej odpowiada :)
Pamiętajcie również, żeby patrzeć na opakowania - daktyle mogą zawierać różne przeciwutleniacze!
Więcej informacji o wartościach odżywczych jedzenia znajdziecie m.in. na http://www.poradnikzdrowie.pl/ :)

Smacznego, a właściwie na zdrowie ;) 

Źródło strony o wartościach odżywczych jedzenia:
1. http://www.poradnikzdrowie.pl/
2. http://nasionachia.pl/ 

27 komentarzy:

  1. Mój zawsze musi być zielony (teraz szpinak lub roszponka, a lecie wszystko, co rośnie koło domu i jest jadalne :), ale tez z orzechami i daktylami mnie zainteresował, muszę sprawdzić jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam! Zazdroszczę własnego ogródka :) Też bym chętnie zrobiła jakieś smakowite smoothie z domowych warzyw i owoców. Cieszę się, że zainteresował Cię przepis na koktajl :)

      Usuń
  2. Kusząca propozycja, na pewno warta spróbowania !

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurde! Niezle! Wyglada, i brzmi bardzo smacznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Smaczne i pożywne! Super, że dodałaś wartości odżywcze. To bardzo dobry blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz :D

      Usuń
  5. Uwielbiam koktajle, choć u mnie królują zazwyczaj wiosną i latem. Ah, ale mi zrobiłaś smaka!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne i pozywne , a ile kalorii,a wszystkie produkty mają dużo właściwości energetycznych to już następny super post

    OdpowiedzUsuń
  7. My jeszcze Justys jarmuż dodajemy, pycha.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Będę musiała spróbować z jarmużem :)

      Usuń
  8. Kufel jak.na piwo haha :D Ale zawartość na pewno milion razy lepsza! Buziaki i smacznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Powiem szczerze, że nawet tak o tym nie myślałam, ale zabawną rzecz zauważyłaś :D Również przesyłam buziaki!

      Usuń
  9. Super smaczne, kocham koktajle z bananami 🍌 ten też uwielbiam,
    Mam nadzieje że na lato pojawi się przepis na jakiś ożeźwiający koktajl ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak! Będzie jeszcze dużo przepisów, a już w szczególności na orzeźwiające koktajle :D

      Usuń
  10. U mnie wiosna i lato to czas na koktajle, ale nie wiem dlaczego koktajle z kiwi mi jakoś nie idą. Kiwi jako owoc uwielbiam, ale w koktajlu już niebardzo. Koktaj z daktylami konicznie musze zrbić.

    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  11. Często odpychają mnie wymyślne składniki w przepisach. Tutaj prostota jest zaletą. Łatwo i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Podzielam Twoją miłość do smoothie. Jest szybkie, zdrowie i piekielnie smaczne. No i można poszaleć z dodatkami. Powiem Ci, że bardzo obiecująco wygląda Twoja propozycja kremowego koktajlu. Chętnie wypróbuję! A żeby nie być gołosłowną, zapraszam Cię do siebie http://mumnaopak.blogspot.com/2017/02/smoothie-wake-up.html Może tym razem mnie uda się Ciebie zainspirować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za zaproszenie na bloga! Już odwiedziłam :) Twoje smoothie również prezentuje się super ;)

      Usuń
  13. Uwielbiam smoothie! A twój przepis jest akurat przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za pozostawienie komentarza! ;)