Strona główna

niedziela, 12 lutego 2017

Meblowe DIY - jakie to proste!

Co Wy na to, żeby własnoręcznie przerobić meble i cieszyć się oryginalnym wystrojem w swoim mieszkaniu, a oprócz tego zaoszczędzić pieniądze i mieć satysfakcję z tego, że zrobiło się to samodzielnie? Co więcej - będziecie jedynymi na świecie posiadaczami tych pięknych mebli :) A co jest potrzebne do takiego przedsięwzięcia? Farba, materiały do malowania i dobre nastawienie!

W JAKI SPOSÓB PRZEMALOWAĆ MEBLE?

Ponieważ mam doświadczenie tylko i wyłącznie z drewnianymi meblami, napiszę właśnie o nich. 
Instrukcja:
Wybrany mebel odtłuścić - umyć gąbką z płynem do mycia naczyń - a później wytrzeć. Następnie należy go zmatowić papierem ściernym i przetrzeć na mokro. Po wyschnięciu można malować wybraną farbą do drewna - informacje o czasie schnięcia itp. powinny się znajdować na opakowaniu. Jeśli mebel tego wymaga, kładziemy kilka warstw farby, ale zanim położymy następną warstwę, musimy poczekać, aż poprzednia wyschnie!

A w jaki sposób dbać o takie meble? Myślę, że normalnie. Ja przecieram kurz na mokro i jest wszystko w porządku.

*

Osobą, która zapoczątkowała moją pasję do przerabiania mebli jest moja Mama. Dwa lata temu po raz pierwszy przemalowała komodę, która pamięta czasy mojego dzieciństwa, z jasnego brązu na biały. Mebel wygląda o wiele lepiej i dodał uroku pomieszczeniu, w którym się znajduje. Od tamtej pory wraz z Mamą przerabiamy meble wszędzie, gdzie tylko się da - nie tylko u siebie w mieszkaniu! 

Dowód?
W zeszłe wakacje przyjechaliśmy do Cioci i jej dwie szafki w przedpokoju oraz cała kuchnia przeszły bardzo dużą metamorfozę :D Zdjęć kuchni niestety nie mam, ale wyszła obłędnie. Zmiany w obu pomieszczeniach są wynikiem współpracy całej rodzinki :D

 Koszty przerobienia 2 szafek w przedpokoju oraz całej kuchni: 150 zł


*

W zeszłe wakacje robiliśmy również remont w naszym domu. Chciałyśmy dokupić z siostrą nowe szafki do pokoju i wyrzucić stare, ale że nowe łóżko i inne dodatki już sporo kosztowały, zdecydowaliśmy się przerobić szafę i regał, które również pamiętają czasy mojego dzieciństwa. Tutaj muszę się pochwalić, bo jest to całkowicie moje osobiste dzieło (pomoc tylko podczas matowienia) :) Niestety nie mam zdjęcia przed metamorfozą, bo byłam taka oszołomiona malowaniem, że zupełnie zapomniałam o sfotografowaniu szafek i tego żałuję. Ich poprzedni kolor to jasny brąz. W mniejszej szafce zmieniliśmy gałkę.  Moim zdaniem meble wyglądają teraz bardzo elegancko i nowocześnie.




*

Jeśli nie chcecie przemalowywać mebli albo nie macie takiej możliwości, możecie również po prostu zmienić wszystkie uchwyty w szafkach, aby uzyskać nowocześniejszy bądź ładniejszy wygląd. To właśnie zrobiła moja Mama w naszej kuchni :)

 
 Po lewej: przed, po prawej: po

*

WARSZTATY Z MALOWANIA MEBLI 

W ramach rozwijania swojej pasji 11.02.2017 uczestniczyłam w warsztatach malowania mebli organizowanych przez Masz Pan Drewno, które odbyły się w CBK Fama na Psim Polu.  Trwały one 4 godziny. Wszystkie materiały do malowania były zapewnione przez organizatorów, trzeba było jedynie przynieść własny mebel do przerobienia. Ja wzięłam taboret, za który serdecznie dziękuję Mamie mojej Przyjaciółki.
Uważam, że warsztaty były świetne. Nauczyłam się robić własną farbę kredową, chociaż udało mi się to dopiero za drugim razem, bo za pierwszym wsypywałam do słoika biały barwnik zamiast kredy :D Wszyscy uczestnicy otrzymali instruktaże jak zrobić farbę, więc teraz będziemy mogli ją również otrzymać w domu. Poznałam też techniki w jaki sposób uzyskać efekt przetartych mebli. Oprócz tego spotkałam świetne osoby, których prace były naprawdę inspirujące.
Także jeśli kiedykolwiek nadarzy się Wam okazja, żeby brać udział w takich zajęciach - śmiało się zapisujcie! :) Wiem na pewno, że Masz Pan Drewno będzie organizowało dużo więcej takich warsztatów, więc śledźcie na bieżąco ich fanpage, żeby niczego nie ominąć :)




Może w Was również narodzi się pasja do przerabiania mebli? ;)

37 komentarzy:

  1. Ale świetna sprawa:) Podobają mi się wszystkie przeróbki, szczególnie ten regał i szafa wyglądają obłędnie!:) I warsztaty z malowania mebli to rozumiesz świetny pomysł! Podziwiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że przeróbki Ci się podobają. Regał to jest w ogóle fenomen, naprawdę, nie że się jakoś chwalę czy coś, ale robi mega wrażenie :D Także gorąco polecam, bo później można podziwiać takie cudeńka codziennie. Ale Ty coś o tym wiesz, bo w końcu sama ostatnio pisałaś o urządzaniu wynajmowanego mieszkania ;)

      Usuń
  2. Śliczna szafa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Justys, meble cudo. Swietna sprawa z nadaniem , drugiego zycia rzeczom, które po metamorfozie wyglądają jak nowe ze sklepu. Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, też tak uważam! Bardzo lubię nadawać nowe życie starym rzeczom ;)

      Usuń
  4. Justa!Ty masz talent!Nie tylko smaczne przepisy,piękne zdjęcia ale również zdolności dekoratorskie 😃 SUPER!😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Kochana Ciociu! Uważam, że Ty również masz talent! :D

      Usuń
  5. Świetne! Przerabianie mebli to super sposób na uczynienie domu miejscem, które się kocha. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale masz talencisko! :D Cudowne to jest :) gratulacje :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Już odwiedziłam bloga, dzięki za linka :D

      Usuń
  7. Też swojego czasu malowałam stare meble ze sklejki zwykłą białą farbą do ścian (która zostala mi po malowaniu) i dała radę. Super wyglądają do dziś - a zaoszczędziłam sporo na farbie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę bardzo! To jeszcze inny sposób, super! :D To mnie się właśnie podoba w tych przeróbkach, że można stworzyć piękną rzecz za naprawdę niewielką cenę.

      Usuń
  8. Piękna przemiana!Masz talent :)
    http://zdrowopieknieibezglutenowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne sposoby na nowe wnętrza. Popieram !

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiedzialam, ze stare meble, choc przemalowane moga wygladac az tak cudownie, jak oryginal ze sklepu. Super robota :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Troszkę wiedzy technicznej, dobra farba i sprawne ręce :) Można bardzo dużo fajnych rzeczy zrobić samodzielnie. Tchnięcie życia w starocie daje sporo satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :D A jakie to ekologiczne moim zdaniem :D

      Usuń
  12. Całkowicie się z Tobą zgadzam! Przemalowanie mebli to najlepszy sposób na odświeżenie wnętrza niewielkim kosztem. Drugi to wymiana tekstyliów... i od razu robi się pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama Lubie takie przeróbki. Swietne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na odmianę wyglądu! Czy zabezpieczasz po pomalowaniu lakierem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to jeszcze tego nie praktykowałam, ale chętnie przy następnej metamorfozie wypróbuję :)

      Usuń
  15. Uwielbiam metamorfozy mebli i sama robię je co chwila w swoim królestwie 😊😀😍 u Ciebie wyszło super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jestem ciekawa jak to wygląda u Ciebie :)

      Usuń
  16. Znowu coś fajnego i pożytecznego, przemalowanie tych mebli pięknie wygląda ty to masz talent praktycznie z niczego potrafisz zrobić coś wspaniałego

    OdpowiedzUsuń
  17. też uwielbiam przerabiać meble jednak ostatnia metamorfoza zupełnie mi nie wyszła ;) super prace ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam własnoręcznie odnawiać meble. Najczęściej robię to przy użyciu okleiny meblowej. Samodzielnie przygotowana farba kredowa... zaintrygowałaś mnie. Pozdrawiam
    Monika Zawiślak GreenEye

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam fajne meble do przemalowania. Może, jak będzie cieplej, uda mi się to zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam możliwość zmiany wystroju wnętrza niskim kosztem ;) Efekt fenomenalny :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Meble po pomalowaniu wyglądają od razu nowocześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To świetny sposób na odświeżenie wnętrza bez wydania masy pieniędzy, bo ile się na to potrzebuje? Kilka puszek lub nawet jedna farby i trochę pracy :) Na pewno sensowniejsze niż zakup nowego zestawu mebli. Sam planuję u siebie co nieco przemalować.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za pozostawienie komentarza! ;)